Obec Tupadly
Tupadly 120
28563 Tupadly
Tupadly 120, 285 63 Tupadly
Mobilní telefon: 724 179 720
E-mail: outupadly@volny.cz
Úřední hodiny
Pondělí: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00
Středa: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00
Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců
K 31.12.2005 zanikla povinnost zaměstnavatelů požádat pro své zaměstnance nejpozději dva roky před dovršením nároku na starobní důchod o výpis dob pojištění z evidence České správy sociálního zabezpečení v rámci tzv. předstihového řízení.
Od 1.1.2006 mohou občané sami požádat Českou správu sociálního zabezpečení o zaslání tzv. informativního osobního listu důchodového pojištění. Ten obsahuje přehled dob důchodového pojištění, příp. náhradních dob pojištění, uložených v evidenci České správy sociálního zabezpečení, od roku 1986 také přehled vyměřovacích základů a vyloučených dob, včetně celkového součtu evidované doby a součtu náhradních dob. Informativní osobní list důchodového pojištění dále obsahuje přehled a celkový počet neevidovaných dob, které chybí mezi prvním nárokovým dokladem a posledním nárokovým dokladem evidovaným v České správě sociálního zabezpečení, příp. bezprostředně předcházejícím kalendářním rokem před rokem aktuálního vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění.
Občan má právo na zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění jednou za kalendářní rok. Česká správa sociálního zabezpečení zašle informativní osobní list důchodového pojištění občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.
Od 1.1.2009 je možné zažádat o informativní osobní list důchodového pojištění i na základě doložení některých nově prokázaných dob pojištění, dob zaměstnání před 1.1.1996 anebo doby studia před 1.1.1996 a nově doložených vyměřovacích základů nebo vyloučených dob v období po roce 1985.
Orgán sociálního zabezpečení zhodnotí dostatečnou provázanost těchto dob a do 90 dnů vyhotoví nový informativní osobní list důchodového pojištění nebo podá informaci, z jakých důvodů nelze nový informativní osobní list důchodového pojištění vyhotovit.
V této věci je oprávněn jednat občan.
Podání žádosti o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění.
Řešení této životní situace zahájíte odesláním žádosti České správě sociálního zabezpečení.
Žádost můžete podat:
písemně na adresu: Česká správa sociálního zabezpečení, Křížová 25, 225 08 Praha 5,
v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
datovou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).
Písemnou žádost, která musí obsahovat rodné číslo žadatele, příjmení, jméno, rodné příjmení a adresu nebo ID datové schránky, na kterou bude informativní osobní list důchodového pojištění zaslán.
Pro účely žádosti je možné použít tiskopis: "Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění".
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Informativní osobní list důchodového pojištění zašle Česká správa sociálního zabezpečení občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.
Zákon nestanoví okruh dalších účastníků.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Podání lze učinit:
v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,
prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,
online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).
16.03.2017
Bez časového omezení.