Obec Tupadly
Tupadly

​​Tupadly 120, 285 63 Tupadly

​​Mobilní telefon: 724 179 720

​​E-mail: outupadly@volny.cz

​​Úřední hodiny

Pondělí: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00
Středa: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00

Petice

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Petice

4. Základní informace k životní situaci

Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice").

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • Petici mohou podat občané České republiky (jednotlivec i skupina obyvatel).
  • K sestavení petice, ke shromažďování podpisů pod petici nebo k doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. Petiční výbor není právnickou osobou. Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
  • Právnické osoby mohou toto právo vykonávat, je-li to v souladu s cíli jejich činností.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Shromažďování podpisů pod petici:

  • Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
  • Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
  • Petice a podpisové archy mohou být vystaveny na místech přístupných veřejnosti - k tomu není třeba povolení státního orgánu; nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku. Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
Peticí se nesmí zasahovat do nezávislosti soudu.
Petice nesmí vyzývat k porušování ústavy a zákonů, popírání nebo omezování osobních, politických nebo jiných práv občanů pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení, nebo k rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z těchto důvodů, anebo k násilí nebo hrubé neslušnosti.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné petice k příslušnému státnímu orgánu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Za vyřízení petic, týkajících se útvarů Ministerstva vnitra, odpovídá kancelář ministra vnitra (Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7).
Na Policii České republiky odpovídá za vyřízení petic nadřízený útvar tomu útvaru, kterého se petice týká.
U Hasičského záchranného sboru České republiky odpovídá za vyřízení petic generální ředitel Hasičského záchranného sboru České republiky.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Pod peticí musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává.
Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru, a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal nebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Nařízení Ministerstva vnitra č. 15/2006, kterým se upravuje postup ve věcech petic a stížností

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - oddělení podání osob kanceláře ministra vnitra

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

25.06.2004

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Petice na internetu
V současné době se petiční akce začínají čím dál častěji objevovat i na internetu.
Internetová prezentace může napomoci propagaci petice a tedy získání většího počtu signatářů, podpisy získané přes internet však mají pouze symbolickou platnost, neboť zákon o právu petičním zatím možnost podpisu petice přes internet nezná.
Elektronické petice podporuje např. Magistrát hlavního města Prahy (viz Praha.eu - portál hlavního města Prahy).

Obec

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
1
23 24
25 26 27 28 29 30 31

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:3
DNES:149
TÝDEN:409
CELKEM:1004244

PARTNEŘI • SVAZKY • PROJEKTY