Obec Tupadly
Tupadly

​​Tupadly 120, 285 63 Tupadly

​​Mobilní telefon: 724 179 720

​​E-mail: outupadly@volny.cz

​​Úřední hodiny

Pondělí: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00
Středa: 8:00 - 11:30, 12:30 - 18:00

Změna místa dodání poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna místa dodání poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek

4. Základní informace k životní situaci

Jako adresát poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek (dále jen "zásilky") můžete požádat, aby vám pošta dodávala zásilky na jiné místo, než je uvedeno v adrese, a to:

  • od... do... (po dobu uvedenou v žádosti); po ukončení dosílky bude pošta dodávat zásilky na původní adresu adresáta (pokud je k žádosti pro fyzické osoby připojena osoba mladší 15 let, platnost žádosti nesmí být delší než ke dni, kdy tato osoba dosáhne věku 15 let),

  • jednorázově (u konkrétní, již uložené zásilky) - tuto žádost můžete podat telefonicky nebo ústně na poště, na které je zásilka uložena, prostřednictvím schránky elektronické pošty České pošty, s.p., a v případě vybraných služeb prostřednictvím webové, příp. mobilní aplikace "Změna doručení online".

Dosílat nelze zásilky:

  • zapsané, jejichž dosílku odesílatel vyloučil tím, že na nich uvedl poznámku "Nedosílat", příp. poznámku obdobného významu,

  • které nelze jednoznačně identifikovat jako zásilky, jichž se dosílka týká (v místě poštovní adresy se zdržuje více adresátů stejného jména a příjmení, o stejnou dosílku nepožádali všichni a v adrese zásilky není vyznačeno rozlišení adresáta, např. datem narození, titulem apod.),

  • s adresou "poste restante" (zásilky nelze jednoznačně identifikovat - viz výše),

  • vnitrostátní do zahraničí,

  • ze zahraničí do zahraničí, které nevyhovují podmínkám pro přepravu a dodání v nové zemi určení (služba není s novou zemí sjednána),

  • ze zahraničí, které odesílatel označil na adresní straně poznámkou "Ne pas réexpédier" ("Nedosílat") nebo u obyčejných tiskovin určil doručení poznámkou "ou á l´occupant des lieux" - "ou tout autre occupant des lieux" (příp. česky "nebo kdokoli jiný bydlící na této adrese"),

  • Platební doklad SIPO, Platební doklad SIPO - Upomínka, Rozpis bezhotovostní platby SIPO - v případě těchto dokladů lze požádat o změnu kontaktní adresy.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Adresát zásilek, zmocněnec adresáta, zákonný zástupce adresáta nebo zmocněnec zákonného zástupce adresáta.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vyplnění příslušného samopropisovacího tiskopisu (viz body 07 a 11), jeho předání kterékoliv pobočce České pošty, s.p., a úhrada stanovené částky za vyřízení.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

- Žádost o dosílku:

Tiskopis "Žádost / opatření adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek v místě určeném v poštovní adrese" si můžete vyzvednout na kterékoliv poště, popř. jej naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.

Tiskopis vyplňte a na kterékoliv poště jej odevzdejte; pošta vám převzetí žádosti potvrdí.

- Jednorázová dosílka:

Žádost může být uplatněna také telefonicky nebo ústně (na poště, na které je zásilka uložena), nebo prostřednictvím schránky elektronické pošty České pošty, s.p., a v případě vybraných služeb prostřednictvím webové, příp. mobilní aplikace "Změna doručení online".

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na každé pobočce České pošty, s.p., během hodin pro veřejnost (otevírací doba).

V případě jednorázové žádosti o dosílku lze žádost podat také telefonicky, nebo prostřednictvím schránky elektronické pošty České pošty, s.p., a v případě vybraných služeb prostřednictvím webové, příp. mobilní aplikace "Změna doručení online".

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

- Jste-li adresátem:

  • osobní doklad:

    • jste-li občan České republiky - občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní doklad vydaný v České republice,

    • jste-li cizinec - osobní doklad vydaný v České republice nebo cestovní doklad vydaný v zahraničí.

- Jste-li zmocněncem adresáta:

  • osobní doklad:

    • jste-li občan České republiky - občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní doklad vydaný v České republice,

    • jste-li cizinec - osobní doklad vydaný v České republice nebo cestovní doklad vydaný v zahraničí,

  • a elektronický průkaz příjemce k zákaznické kartě, příp. papírový průkaz příjemce nebo ověřenou plnou moc.

- Jste-li zákonným zástupcem adresáta mladšího 15 let nebo osoby, jejíž svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilá k úkonům souvisejícím s dodáním zásilek:

  • osobní doklad:

    • jste-li občan České republiky - občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní doklad vydaný v České republice,

    • jste-li cizinec - osobní doklad vydaný v České republice nebo cestovní doklad vydaný v zahraničí,

  • a elektronický průkaz příjemce k zákaznické kartě, příp. papírový průkaz příjemce,

  • nebo písemné prohlášení zákonného zástupce, v prohlášení musí být uvedeno, že adresát je mladší 15 let,

  • nebo v případě rodiče - rodný list dítěte, příp. jeho ověřenou kopii,

  • nebo v případě opatrovníka - pravomocné rozhodnutí soudu, příp. jeho ověřenou kopii.

- Jste-li zmocněncem zákonného zástupce adresáta:

  • osobní doklad:

    • jste-li občan České republiky - občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní doklad vydaný v České republice,

    • jste-li cizinec - osobní doklad vydaný v České republice nebo cestovní doklad vydaný v zahraničí,

  • a elektronický průkaz příjemce k zákaznické kartě, příp. papírový průkaz příjemce nebo ověřenou plnou moc.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Žádost / opatření adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek v místě určeném v poštovní adrese" - tento tiskopis získáte na pobočkách České pošty, s.p., popř. jej naleznete na internetových stránkách České pošty, s.p.

V případě jednorázové dosílky může být žádost uplatněna také telefonicky nebo ústně (na poště, na které je zásilka uložena), nebo prostřednictvím schránky elektronické pošty České pošty, s.p., a v případě vybraných služeb prostřednictvím webové, příp. mobilní aplikace "Změna doručení online".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Cena služby je uvedena v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Ceník".

Za projednání žádosti, evidenci a dosílání poštovních zásilek a poštovních poukázek uhradíte na pobočce České pošty, s.p., 200 Kč (s DPH) měsíčně.

Za doslání každé vnitrostátní balíkové zásilky se při dodání platí ještě cena podle hmotnosti (jako při podání) a příplatky za udanou cenu, neskladné nebo křehké.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Pošta začne zásilky dosílat nejpozději 3. pracovní den po předání žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Na tiskopisu "Žádost / opatření adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek v místě určeném v poštovní adrese" může o dosílku požádat adresát, zmocněnec adresáta, zákonný zástupce adresáta (mladšího 15 let nebo adresáta, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k úkonům souvisejícím s dodáním zásilek) nebo zmocněnec zákonného zástupce adresáta.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

V případě žádosti o jednorázovou dosílku u vybraných služeb lze využít webovou, příp. mobilní aplikaci "Změna doručení online".

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

Pokud bude adresátem žádost o dosílku odvolána před uplynutím doby, za niž službu zaplatil, vrátí se mu poměrná část (cena služby za jeden měsíc je nedělitelná).

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Kdy je vhodné zvolit dosílku zásilek?

Dosílku zásilek je vhodné zvolit v případě, že adresát se na původní adrese nebude zdržovat [např. dovolená, pobyt v rekreačních zařízeních (např. chata, chalupa) apod.] nebo se odstěhoval.

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Call centrum České pošty, s.p.:

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.02.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Obec

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
1
23 24
25 26 27 28 29 30 31

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:1
DNES:159
TÝDEN:419
CELKEM:1004254

PARTNEŘI • SVAZKY • PROJEKTY